Kubicom är byggbranschens smarta App som knyter ihop beställare och leverantörer i ett digitalt orderflöde. Allt som händer under leveransen och projektet dokumenteras i realtid. Följesedlar i pappersform kan skrotas.
– Vi på Kubicom har tre ledord; enkelt, enkelt och enkelt, säger Kubicoms vd Atle Andersen.
– Byggbranschen har saknat ett digitalt verktyg som enkelt hanterar information mellan beställare och utförare på ett automatiserat sätt. Vår molnbaserade App fungerar på alla enheter.
Den är standardiserad enligt anläggningsbranschens elektroniska standard, BEAst. Ingen investering i krånglig teknik eller dyra licensavgifter krävs, utan användaren betalar en fast månadsavgift och kan avsluta när man vill, berättar Atle. Grundläggande är att det ska vara lika enkelt för chauffören som sitter i lastbilen som för den administrativa personalen på kontoret. När chauffören ”blippat” in hur mycket material som lastats, exempelvis grus till en markentreprenad, går informationen i samma sekund direkt till beställaren och transport-ledaren som i realtid kan följa materialåtgång och kostnader. Chauffören kan kommunicera med beställaren i chatt och dokumentera sådant som eventuellt fördröjer leveransen. Det är enkelt för en transportledare att snabbt kunna dirigera om bilar om det uppstår förseningar på bygget.
KONTAKTA KUBICOM-TEAMET OCH KOM IGÅNG IDAG!
På Kubicom har vi ett mål, att förenkla din vardag.
Ring 010 – 207 80 07, maila [email protected] eller scanna av QR-koden så får du veta mer.
Spara tid och få snabbare betalt
Eftersom alla följesedlar kommer digitalt kan de skickas till kundernas system, klara för godkännande.
– Du sparar tid, får bättre kontroll och snabbare betalt. Du minskar din administration och kan fokusera på det du är bäst på, säger Atle Andersen.
Han poängterar också hur Kubicom-appen förenklar den rapportering till myndigheter som nu åläggs alla entreprenadföretag.
– Eftersom rapporteringen ska ske digitalt skapa all nödvändig dokumentation i appen och kan skickas direkt.
Lindhagensgatan 53 112 43 Stockholm,
Kundservice: 08 – 400 22 620
VD/CEO: Oscar Lundberg
Redaktionschef: Myrna Whitaker
Ägare: Branschaktuellt AB, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Organisationsnummer: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2023 | Branschaktuellt Sverige AB