Mässor Byggmässor
2 min lästid

IndustryRadar ansluter sig till Intermat Paris som Nordisk Mediapartner

4:e april 2024, 09:08
IndustryRadar ansluter sig till Intermat Paris som Nordisk Mediapartner
Photo: © Foucha-Muyard, InterMat
Myrna Whitaker Myrna Whitaker
Like 0

Partnerskapsavtalet innebär att IndustryRadar kommer att tillhandahålla löpande och expertbevakning från mässan över alla sina nordiska kanaler. Följaktligen kommer Intermat att nå över 270 000 unika läsare månatligen i Sverige, Norge och Finland genom webbplatserna branschaktuellt.se, iradar.no och iradar.fi.

“Vi är tacksamma för det erkännande som iRadar och Branschaktuellt har fått, vilket bekräftar vår position som det självklara valet för den nordiska publiken,” säger Oscar Lundberg, VD och ägare av IndustryRadar och Branschaktuellt.

Utöver digital bevakning kommer IndustryRadar också att släppa en engelskspråkig specialutgåva i samband med mässan, som förmedlar de senaste insikterna om den nordiska byggmarknaden.
Dessutom kommer IndustryRadar att vara närvarande med egen monter på mässan, som det enda nordiska medieföretaget (hall 6, monter 084).

“Detta typ av partnerskap är ett sätt att bekräfta att Intermat gör en återkomst efter sex år. Mycket har förändrats under denna tid. Tonvikten på hållbarhetsfrågor är nu helt annorlunda, vilket kommer att vara uppenbart på mässan. Vi når också nya typer av besökare, såsom hållbarhetschefer inom bygg- och anläggningsindustrin,” förklarar Christophe Lecarpentier, chef för avdelningen för Agro-utrustning och byggnad för Intermats arrangörsorgan, Comexposium Group.

Intermat lockar traditionellt mer än 170 000 besökare från över 165 länder och anses vara en av världens största byggmässor. Med ett nytt angreppssätt i fråga om innehåll och format, siktar 2024 års upplaga på att visa upp sektorns expertis i loppet mot nollutsläpp.

Det seriösa åtagandet till nollutsläpp syns också i hela upplägget av mässan.

“Detta är uppenbart i valet av material som används på själva mässan, och även i det faktum att vi har minskat antalet dagar för mässan,” noterar Christophe Lecarpentier.

Arrangerad av Comexposium, kommer mässan att fokusera på fyra centrala teman som speglar industrins fyra största utmaningar: Innovation, energi, rekrytering och uthyrning.

I år kommer även World of Concrete-mässan att vara en del av Intermat. Detta evenemang, med utställare från betongsektorn, fungerar som ett utbildningsforum med en serie föreläsningar om det kritiska framtidsämnet byggmaterial.

Like
0
Dislike
0
Love
0
Angry
0