Lindhagensgatan 53 112 43 Stockholm,
Kundservice: 08 – 400 22 620
VD/CEO: Oscar Lundberg
Redaktionschef: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Organisationsnummer: 556856-4594
[email protected]
– Den här sommaren kommer vi bland annat till väg 26 och 62 men även flera sträckor runt om i området. Det är en blandning av sträckor som ska lagas och förbättras men även helt beläggas med tankbeläggning. Det är en energi- och kostnadseffektiv metod som lämpar sig på vägar som belastas av upp till 3 000 fordon per dygn, vilket motsvarar ungefär 85 procent av hela Sveriges vägnät, säger John Larsson, Svevia.
Tankbeläggning kan utföras på olika sätt men den huvudsakliga principen är att bindemedel, bitumen och stenmaterial blandas på plats, på vägen. Den kan användas för att justera ojämnheter, för att lägga en ny slityta på vägen eller för att lägga på en helt ny beläggning på en grusväg.
– Metoden minskar klimatpåverkan då den både är energieffektiv och kräver färre miljöbelastande transporter, säger John Larsson.
Kontraktet som utförs på uppdrag av Trafikverket är värt drygt 12 miljoner kronor. Svevia kommer även att utföra liknade förbättringsåtgärder i Norrbotten, Västerbotten, Jönköping, Kalmar och Göteborg.
Lindhagensgatan 53 112 43 Stockholm,
Kundservice: 08 – 400 22 620
VD/CEO: Oscar Lundberg
Redaktionschef: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Organisationsnummer: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2024 | Branschaktuellt Sverige AB