Annons
3 min lästid

Allt fler upptäcker Swecons nya e-handel

5:e december 2024, 09:25
Sofia Wallin, E-Commerce Manager på Swecon.
Sofia Wallin, E-Commerce Manager på Swecon.
Annons
Like 0

I vintras lanserades den nya förbättrade e-handeln som är kopplad till mySwecon. Den nya e-handeln bygger på kundanpassning i varje led, från inloggning till leverans. Risken för fel minimeras bland annat av att Swecon, av inloggningen via mySwecon, vet vilka Volvomaskiner som kunden har. Ännu enklare blir det tack vare sprängskisser på delar av en maskin, där man lätt kan klicka in på enskilda detaljer och beställa just dessa.

I Swecons e-handel finns många smarta funktioner, bland annat kan kunderna identifiera exakt vilken del de behöver. Kunden får tillgång till skisser av just sin maskin, baserat på den information som finns i mySwecon. På det sättet vet kunden att reservdelen som köps, passar maskinen, oavsett modellnummer eller årsmodell.

– Vi har fått mycket positiv feedback, bland annat för att det är så enkelt och tidsbesparande att beställa delar. Många uppskattar också möjligheten att välja leverans till adress eller hämta upp ordern på valfri Sweconanläggning, säger Sofia Wallin.

I detta tidiga skede prioriterar Swecon att lyssna till kritik, både positiv och negativ, från kunderna som använder den nya e-handeln.

– Det är övervägande positiva reaktioner, men vi filar ständigt på förbättringar.

Dessutom tillkommer det nya funktioner. Den senaste nyheten är att kunder numer kan importera Excel-filer via en ”Quick order”-funktion som sedan direkt kan överföras till varukorgen. Detta har uppskattats när kunder vill lägga större order med exempelvis flera orderrader.

– Det här gör inköpsprocessen betydligt mycket smidigare och effektivare, säger Sofia Wallin.

Swecons e-handel hittar du på shop.swecon.se

#swecon #volvo
Like
0
Dislike
0
Love
0
Angry
0