Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Idag använder trafikföretagen flera olika system för att samla trafikdata om störningar i kollektivtrafiken. Hogias nya molnprodukt Instant Situation samlar all data på ett ställe. Det kan vara automatiskt inkommande meddelanden från Trafikverket eller rapporter från den egna verksamheten kring hinder och omläggningar som påverkar trafiken.
I Hogia Instant Situation kan man på ett tidigt stadium registrera händelser som skulle kunna påverka kollektivtrafiken. Det ger trafikföretagen en möjlighet att agera proaktivt. När en händelse registreras får alla som använder systemet tillgång till samma information vid samma tidpunkt, vilket förenklar kommunikationen både inom den egna verksamheten samt mellan olika aktörer i kollektivtrafiken. När alla har samma bild av situationen går det snabbare att fatta beslut om vilka åtgärder som behövs för att minska påverkan av störningarna för kollektivtrafiken, menar Hogia.
– Hogia Instant Situation är ett verktyg för trafikföretagen att registrera, övervaka, notifiera, delegera, följa upp och genomföra åtgärder relaterat till händelser som skulle kunna påverka kollektivtrafiken. Med ett strukturerat arbetssätt och en möjlighet till snabb informationsspridning skapar vi förutsättningar för trafikföretagen att agera proaktivt. Ett proaktiv agerande kännetecknar nästa generations kollektivtrafik, säger Emma Fernlöf kommersiell produktägare på Hogia Public Transport Systems i ett pressmeddelande.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2025 | Branschaktuellt Sverige AB