Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
I april hade Green Cargos godståg en punktlighet till kund på 95,7 procent och i mars en punktlighet på 95,5 procent. Det rullande 12-månadersvärdet för punktligheten till kund är för Green Cargos godståg 94 procent.
Green Cargo har med ett långsiktigt kvalitetsarbete sedan fem år nått en punktlighet som legat runt 95 procent till kund inom utlovad timme. Även de senaste vintrarna då infrastrukturen drabbades hårt av snö så låg punktligheten till kund över 90 procent för Green Cargos godståg.
– Vi mäter vår punktlighet till kund för nästan 600 000 godsvagnar årligen och vi mäter det som är intressant för näringslivet, nämligen vagnarnas ankomstpunktlighet till kundens fabrik eller hamnspåret, säger Mats Hollander, kommunikationsdirektör på Green Cargo.
Då godståg ofta prioriteras ned i trafikplaneringen och av den operativa trafikledningen så är det mycket höga punktlighetssiffror för vår godstrafik, poängterar Mats Hollander.
– Vi har fortfarande delar vi arbetar med att förbättra i vår verksamhet, men punktligheten till kund inom Sverige är något vi är stolta över och som är ett resultat av vår personals fokus på kvalitet och säkerhet, säger Mats Hollander.
Enligt Trafikverkets statistik för 2011 så nådde Green Cargos godståg i genomsnitt en punktlighet som var 15 procent högre än övriga godstågsoperatörer.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2024 | Branschaktuellt Sverige AB