Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Det är en självklarhet att man ska heja på Jungheinrich under SM, enligt Linus Reuter, försäljningschef på Jungheinrich.
– En gul och fin maskin som är otroligt högpresterande, säger han och skrattar lite.
Jungheinrich har deltagit på nästan samtliga Truck SM vilket gör att självsäkerheten är på topp. Inför årets SM har de laddat med förare från ICA, DHL och Kappahl, med reserver om det skulle behövas.
– Det är ju självklart att man ska heja på Jungheinrich i SM. En gul och fin maskin som är otroligt högpresterande, säger Linus Reuter halvt på skoj, för att sedan nämna att Jungheinrich ligger och strävar efter att vara i framkant och försöker hela tiden att skapa nya banbrytande produkter för marknaden.
Med sikte på pallplats
Henrik Svensson, chef KAM på Jungheinrich, håller med och delar Linus entusiasm inför tävlingen.
– Vi har tidigare deltagit på Truck SM med gott resultat. Förra gången var Jungheinrich faktiskt den aktör som, över samtliga kategorier, tog hem flest vinster. I år satsar vi på att ta både 1:a och 2:a platsen.
Satsar på litium-jon
Förutom tävlingen i sig kommer Jungheinrich även ställa ut på mässan.
– Vi kommer att visa upp vår bredd som leverantör, men framförallt vill vi visa upp vår nyhet, skjutstativtrucken ETV216i, säger Linus. Till skillnad från den standard vi tidigare arbetat med är detta en förfinad produkt där man inte längre behöver ta hänsyn till ett stort bilbatteri. Litium-jon-batteriet är en del av maskinen precis som en Tesla, eller en annan eldriven bil. Det gör att man får delvis en mycket större designfrihet och framförallt mer visibilitet i samband med alla fördelarna som kommer med litium-jon.
– Vi tror stenhårt på litium-jon som en ny energikälla för optimerad drift. Nästan var fjärde truck vi säljer är utrustad och vi arbetar allt mer med att omvandla kunders truck-park till litium-jon drift. Vi vill gärna gå i bräschen och lansera detta på alla våra modeller, säger Henrik.
Förutom truckar lanserar Jungheinrich även deras webshop, nu utökad med produkter för kontor och lagerhantering – som ännu ett komplement till helhetstänket som Jungheinrich tillämpar.
60 år i Sverige
Sist men inte minst firar Jungheinrich 60 år i Sverige, där Sverige faktiskt var en av de första länderna som Jungheinrich expanderade till.
– Bara 60-års firandet är anledning nog att komma till mässan, för att se vad vi kan tänkas komma att bjuda på, avslutar Linus.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2025 | Branschaktuellt Sverige AB