Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Projektet är en utförandeentreprenad på cirka 843 miljoner kronor och beräknas vara klart hösten 2028.
I Veidekkes uppdrag ingår en 12 kilometer lång ombyggnad av E20 i befintlig och ny sträckning förbi Mariestad. Vägen utformas för en hastighet av 100 kilometer i timmen med två plus två körfält och mittseparering med vägräcke.
Projektet omfattar också ombyggnation av trafikplats Brodderud, ny trafikplats Hasslerör i korsningen E20/väg 26, ombyggnation av befintlig E20 till lokalväg, ny lokalväg och om- och nybyggnation av allmänna och enskilda vägar.
Projektet ansluter i söder mot Veidekkes pågående entreprenad, etapp Hindsberg-Muggebo på E20 förbi Mariestad, och sträcker sig fram till anslutande väg i norr, mellan väg 26 och Hova.
– Det glädjer mig att vi även vann den andra etappen av E20 förbi Mariestad och därmed får möjligheten att fortsätta det fina samarbetet vi har med Trafikverket i pågående entreprenad, säger Peter Svenningsson, regionchef på Veidekke Anläggning.
Projektet är en av tre återstående etapper av E20-utbyggnaden som ska förbättra trafiksäkerheten, bidra till regional tillväxt och skapa bättre förutsättningar för transporter på en av Sveriges viktigaste vägar.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2025 | Branschaktuellt Sverige AB