Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Skangass meddelade idag att de ingått ett avtal gällande ett nytt specialdesignat LNG bunkerfartyg. Fartygets flexibla design möjliggör både ”ship-to-ship” bunkering samt funktionalitet som feeder fartyg. Det nya fartyget kommer att tas i drift i början av år 2017.
Skangass har en stark tro på LNG som bränsle till den marina marknaden. För att realisera denna potential har Skangass tagit ytterligare ett stort kliv i utvecklingen av denna marknad genom ett långsiktigt avtal för det 5 800 m3 stora bunkerfartyget Coralius.
– Nyligen tecknade vi vårt första ”ship-to-ship” avtal med NEOT i Finland. Att gå vidare med det nya fartyget Coralius är det naturliga steget för att möta kundernas efterfrågan, och utveckla vår marina LNG-leveranskedja ytterligare. Även om vi redan idag erbjuder marina kunder LNG levererad med lastbil eller direkt från våra terminaler, behöver vi utveckla infrastrukturen. Genom att göra detta kommer vi att positionera oss för att möta den stadigt ökande efterfrågan på LNG, säger Tor Morten Osmundsen, CEO hos Skangass.
Coralius kommer att byggas på varvet Royal Bodewes i Nederländerna med leverans i början av 2017. Fartyget kommer att ägas av det svensk-nederländska Sirius Veder Gas AB och opereras av Sirius Rederi AB i Sverige.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2025 | Branschaktuellt Sverige AB