Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Mer än 85 procent av flighterna i Frankfurt och München var i tid och tillförlitligheten för bytesförbindelser och bagagetjänster är fortsatt förbättrade.
År 2013 redovisade Lufthansa de bästa punktlighetssiffrorna i företagets historia. Mer än 85 procent av alla avgående flyg lämnade hubbarna i Frankfurt och München inom 15 minuter efter utsatt avgångstid. Gapet på 15 minuter representerar industrins standard för att mäta punktlighet. Även tillförlitligheten till företagets bytesförbindelser och bagagetjänster har förbättrats. Andelen passagerare som missade sina anslutande flyg, eller som inte fick sitt bagage vid sin slutdestination, var knappt mer än en procent. Punktlighet och tillförlitlighet är bland de viktigaste egenskaperna som passagerare förväntar sig av ett flygbolag med ett internationellt nätverk så som Lufthansa.
Germanwings passagerare gynnades också av punktliga flygningar. I december förra året redovisade flygbolaget även siffor som visade mer än 90 procents punktlighet och befäste därmed sin ledande position bland Europiska lågprisflyg.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2025 | Branschaktuellt Sverige AB