Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Bohusläningen berättar att det var i april förra året som Eiffage Infra-Nordic AB började renoveringen men renoveringens slutdatum har skjutits upp flera gånger.
– Vi har gjort en avbeställning, det stämmer. Vi ska vara färdiga i år, och för att nå dit så gör vi en justering. Vi gör detta för att nå tiden i år. Det är något mellan oss och Eiffage där vi har en dialog, säger Trafikverkets projektledare Jonathan Isaksson till tidningen.
Eiffage Infra-Nordics vd Patrik Nilsson vill inte kommentera vidare till Bohusläningen utan hänvisar till Trafikverket.
Trafikverket kommer nu att göra en förnyad konkurrensutsättning.
Tidningen berättar också att Trafikverket tidigare angett att förseningarna bland annat berott på det fanns mer bergschakt i tunnlarna än väntat. Det är Ramboll Sweden AB som projekterat. Tidningen frågar Jonathan Isaksson:
Vad kan Trafikverket göra åt felräkningen i projekteringen? Finns det möjlighet att stämma Ramboll Sweden AB?
– Det är något som vi hanterar med vår leverantör. Men det finns ett regelverk kring hur man hanterar fel och brister. Vi får vänta och avvakta tills vi har hanterat det med vår leverantör.
Bohusläningen har sökt Ramboll Sweden AB som hänvisar alla frågor gällande Bohusbanan till Trafikverket.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2025 | Branschaktuellt Sverige AB