Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Roslagsbanan sträckning slutar i dag vid Östra station i Stockholm, men ska nu förlängas till T-Centralen via Odenplan.
WSP har fått Region Stockholms förtroende att utarbeta systemhandlingar för utbyggnaden av anslutningen till T-centralen. WSP ska utforma allt som omfattar station T-centralen med utmaningar som utrymning, ventilation, rulltrappor, brandskydd och socialt hållbar arkitektur.
– Det känns utmanande och roligt att få förtroendet att genomföra ett så här omfattande, komplext och betydelsefullt uppdrag. Vi arbetade med T-centralen när Citybanan byggdes, så det är extra roligt att få vara med i fortsättningen också, säger Jan Waage, uppdragsansvarig på WSP.
Roslagsbanan är en länk för arbetspendling, skolelever och andra som vill resa mellan Stockholms innerstad och länets nordöstra kommuner. Förlängningen ska möjliggöra smidigare och mer klimatsmart pendling.
– Att få vara teknisk rådgivare i projekt som så tydligt bidrar till framtidens klimatvänliga stadsutveckling är såklart både roligt och meningsfullt, säger Jan Waage.
Uppdraget startar omgående och sker i samarbete med Rundquist Arkitekter.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2024 | Branschaktuellt Sverige AB