Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Norrbotniabanan är en 27 mil ny kustnära järnväg mellan Umeå och Luleå. När Norrbotniabanan står färdig kommer den att knyta samman det som idag är Sveriges mest tätbefolkade region utan dagtågtrafik.
– Vi är mycket stolta över att ha blivit utvalda att genomföra projektet i Ersmarksberget. Detta betyder att Implenia återvänder tillbaka till norr och denna gång ska vi stanna permanent. Vi ser också fram emot ett lika gott samarbete som vi har i våra andra projekt med Trafikverket, säger Jiri T. Englén, VD Implenia Sverige.
Projektet avser utförandet av en 1,6 kilometer lång tunneln genom Fäboberget och Ersmarksberget för att mynna ut strax väster om väg 364. Ersmarkstunneln är en del av Norrbotniabanans sträcka mellan Umeå godsbangård och Dåva och kommer initialt att göras enkelspårig men förbereds för att rymma dubbelspår i framtiden.
Övergripande inkluderar projektet en komplett tunnel med servicetunnel, betongkonstruktioner, VA, dränmattor samt färdigställande av servicevägar och uppställningsplaner.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2024 | Branschaktuellt Sverige AB