Sponsrad
3 min lästid

Alrik - den smarta logistikens moder

9:e augusti 2024, 14:28
Alrik - den smarta logistikens moder
Grundarna Axel Enblad och Nici Sundén-Cullberg. Foto: Alrik
Sponsrad
Like 0

Att vara först med att digitalisera en traditionell bransch kan för många verka omöjligt, men för Alrik har det alltid varit en självklar målsättning. Byggbranschen har länge halkat efter i den digitala utvecklingen och samtidigt ställs hårdare krav på effektivitet och hållbarhet. Faktum är att digitalisering är ett krav för att företag ska kunna uppnå sina effektivitet- och hållbarhetsmål, och med Alriks revolutionerande logistikplattform blir detta möjligt.

Läs mer om Alrik

Med Alrik får du kontroll över logistiken, god samordning och kommunikation mellan alla involverade parter och en full överblick över hela kedjan.

Hur får Alrik sina kunder att ligga i framkant? 

För att planera transporter effektivt behöver företagen komma ifrån användningen av papper och penna, telefonsamtal och föråldrade arbetsprocesser. Alriks digitala lösning ger full kontroll över logistiken, där användarna kan hantera alla transporter, inklusive kontrakterade fordon, ramavtalsfordon och bokad extra kapacitet –  allt i en och samma plattform. Du sparar dessutom 20% av dina logistikkostnader när du använder Alrik och säljer mer, eftersom du lägger mindre tid på logistiken.

Se hur XL Bygg Åkersberga förbättrade sin logistik med Alrik

Transparens är nyckeln till framgång

Byggbranschens största utmaning är att byggarbetare ofta står tomhänta utan material på plats, vilket skapar onödigt långa ledtider och höga kostnader. Problemet är ofta kopplat till bristande logistikplanering och information. Behovet av förbättrade informationsflöden skapas med Alrik och med hjälp av realtidsuppdateringar är byggare informerade om sina leveranser hela vägen. Du får också tillgång till all data du behöver – kostnader, aktiviteter, prestanda och utsläpp. Det blir lättillgängligt för dig och dina kollegor, samt enkelt att dela med era kunder.

Ökad transparens innebär också att hållbarhetsmål är enklare att uppnå. Bättre översikt på transporter leder till optimerade leveranser och att ditt företag kan minska på era utsläpp med 25%.

Alrik erbjuder en användarvänlig app med all information som chaufförerna behöver för att utföra körningar.

Alrik har nöjda kunder i hela landet, logistikplattformen används av byggmaterialhandlare, maskinuthyrare, transportörer och byggare, från både multinationella kedjor till lokala handlare. 

Ta reda på hur Alrik kan hjälpa ditt företag

Like
0
Dislike
0
Love
0
Angry
0