Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
I Sveriges Bostadsrättsrapport 2022 uppger drygt 20 procent av landets bostadsrättsägare att dålig och otillräcklig information om styrelsens arbete är det de uppskattar minst med sin bostadsrättsförening.
I en tid av ränteökningar som skapar oro kan kontinuerlig kommunikation bidra till att medlemmarna känner sig tryggare.
– Just nu bör bostadsrättsföreningar prioritera kommunikationen med sina medlemmar, i synnerhet när det gäller ekonomin. Det är många bostadsrättsägare som känner oro för hur avgiften kan komma att påverkas framöver. Genom tydlig information om vad som händer kan man dock öka tryggheten bland medlemmarna, säger Fredric Gustafsson, Chief Digital Officer på SBC, Sveriges Bostadsrättscentrum.
När det kommer till vad bostadsrättsägare önskar se mer av i sin förening är det just engagemang bland de boende som toppar listan. Det uppger 34 procent, medan 31 procent vill se mer hållbara investeringar och 24 procent en ökad satsning på digitalisering.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2024 | Branschaktuellt Sverige AB