Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
E-Transit är anpassad med föraren i centrum och byggd för långa resor i arbetet med många timmar i bilen. Oavsett om du arbetar som bud med leveranser eller kanske som snickare. Kupén är rymlig och tack vare flera smarta och smidiga lösningar fåt du gott om utrymme. Bland annat tack vare elektrisk parkeringsbroms och vridbar växelknapp.
– Över loppet av hela bilens livslängd är elfordon betydligt mer koldioxideffektiva än fossildrivna alternativ. Utöver miljöaspekten är elfordon även väldigt trevliga att köra då de är helt tysta och har bra acceleration samt säkra vägegenskaper på grund av låg tyngdpunkt, säger Christian Lysholm, ansvarig för Fords svenska transportbilsverksamhet.
Här är alla viktiga detaljer i nya transportbilen Ford E-Transit
E-Transit kommer i flera olika utföranden och storlekar med två olika höjdvariationer och tre längdvariationer. Storleksmässigt spänner utrymmet mellan 9,5 och 15,1 kubikmeter och maxlastkapaciteten är 1 548 kilo. Bilen finns tillgänglig både som skåp och chassi. Dessutom har den en räckvidd på hela 402 kilometer vid stadskörning på bara en laddning*.
– En helt unik detalj på Ford E-Transit är tillvalet Pro Power Onboard som gör det möjligt att ta ut ström från bilens batteri via uttag vid bakdörren. Det går att använda upp till 2.3 kW vilket räcker för exempelvis en såg eller en vinkelslip. Bilen meddelar om energin börjar ta slut så att det finns tillräckligt med ström för att ta sig hem, säger Christian Lysholm.
Du kan enkelt anpassa din körning med bilens olika körlägen. Normal är optimerad för vardagskörning, Slippery för dagar med halt väglag samt Eco-läge som ser till att din E-Transit får ut så mycket som möjligt av batteriet och maximerar räckvidden. Den oberoende fordonssäkerhetsmyndigheten Euro NCAP belönade i februari bilen med en guldutmärkelse för sina avancerade förarassistanssystem.
Med hjälp av Ford Sync4, ett molnanslutet kommunikations-och underhållningssystem, kan du bland annat få avancerad ruttplanering för en optimerad resa. Någonting som i förlängningen innebär att du kan minska dina utgifter. Sync4 uppdateras dessutom kontinuerligt: på så vis har du alltid tillgång till de senaste förbättringarna, som hjälper dig att effektivisera din arbetsdag.
– Totalkostnaden för E-Transit blir låg tack vare ett bra inköpspris, låga driftskostnader, låg fordonsskatt och miljöbonus om 70 000 kronor, säger Christian Lysholm.
Så bra är nya Ford E-transit – kika in i nya transportbilen
Ford E-Transit
Effekt: 184hk/135kW – 269hk/198kW
Vridmoment: 430 Nm
Batteri: 68 kWh (netto)
Räckvidd: Upp till 402 km i stadskörning* (WLTP)
Dragvikt: 750 kg (endast 3,5 ton)
Totalvikt: 3500 kg, 4250 kg
Lastvolym: 9,5 – 15.1 m3 (skåp)
Lanseringspris: Ford E-Transit 350 L3 184 hk från 559 900 kr exkl. moms (gäller tom 31/5)
Energiförbrukning (bl. körn.) WLTP 28,9 – 33,1 kWh /100 km, CO2-utsläpp 0 g/km.
Garanti gäller 5 år/15 000 mil. Batterigaranti 8 år/16 000 mil.
(* Gäller L3H2 350 skåp. Faktiskt räckvidd varierar beroende på ett antal faktorer som yttre klimat, körstil, bilunderhåll, batteriålder etc)
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2024 | Branschaktuellt Sverige AB