2020-09-15 Branschaktuellt blir FastighetsMässans officiella mediapartner https://branschaktuellt.se/wp-content/uploads/2020/09/Branschaktuellt-FMSTO-1.png

Branschaktuellt blir FastighetsMässans officiella mediapartner

Nyheter

FastighetsMässan och Branschaktuellt fördjupar sitt framgångsrika samarbete. 2018 inleddes ett mycket givande samarbete och nu tar parterna ytterligare ett steg då Branschaktuellt blir officiell mediapartner till FastighetsMässan.

– Vi når längre och bredare med en aktör som ligger i framkant i den digitala utvecklingen, vilket vi värdesätter starkt i valet av officiell mediapartner. Detta är ett fint exempel på ett långsiktigt och givande samarbete som vi såklart vill utveckla, säger FastighetsMässans projektledare Emelie Törn.

Kontinuerlig bevakning
Med hjälp av Branschaktuell får du hela programmet, talare, aktiviteter och information i form av digitala nyhetsbrev samt TV-inslag – kontinuerligt uppdaterat. Branschaktuellts vd Oscar Lundberg är mycket nöjd över att samarbetet nu går in i en ny fas.

– Teamet bakom FastighetsMässan har skapat en mötesplats med aktuellt innehåll och givande möten. I samband med partnerskapet utökar vi vår bevakning på fastighetssektorn och skapar nya format för våra läsare att ta del av, säger Oscar Lundberg.

Mässan nysatsar
FastighetsMässan infaller den 10–11 mars 2021 i Stockholm. Inför sin tolfte upplaga satsar den alltmer populära mässan helhjärtat på förvaltning och utveckling av befintliga fastigheter, i kombination med fastighetssäkerhet och utemiljö.

Att besökare uppskattat och intresset ökat för förvaltningsskedet har märkts, inte minst på tidigare mässor. Det är ytterligare en anledning till att Branschaktuellt går in som officiell mediapartner, berättar Emelie Törn

– Branschaktuellt belyser viktiga segment inom fastighetsbranschen, vilket även avspeglar FastighetsMässans fokus och inriktning. Framförallt inom förvaltningsskedet som blivit tydligare i vårt nya koncept för såväl besökare som utställare, säger Emelie Törn.

Digital omställning
Samtidigt sker en digital omställning i mässbranschen. Parallellt med mässans roll som en fysisk och affärsskapande mötesplats vill FastighetsMässan på sikt kunna bredda och integrera fler digitala verktyg i kombination av fysiska och digitala mötesrum.

– I FastighetsMässans kommunikationsplan har alltid digitala kanaler varit prioriterat och det är såklart oerhört viktigt i den omvärld vi lever idag. Fysiska träffar fyller dock en mycket viktig funktion. Vi behöver träffas för att bygga relationer och det finns ingen kommunikationskanal som kan överträffa denna kraft.

Missa inget!

Prenumerera på Branschaktuellt's nyhetsbrev - det är helt kostnadsfritt!