KarriärNy marknadsområdeschef till Riksbyggen i Stockholm
10/01/2022 2min lästid

Ny marknadsområdeschef till Riksbyggen i Stockholm

10/01/2022 2min lästid
Ny marknadsområdeschef till Riksbyggen i Stockholm

Maria Söderberg. Pressbild: Riksbyggen

Med mer än 20 års ledarerfarenhet från företagsledningar och ledningsgrupper i fastighets- och energibranschen, kommer Maria Söderberg närmast från ett konsultuppdrag hos Norrenergi. 

Från den 17 januari är Maria Söderberg ny marknadsområdeschef för Riksbyggens fastighetsförvaltning i Stockholm, enligt ett pressmeddelande från Riksbyggen.

– Det här jobbet blev verkligen en fin julklapp för mig! Jag har längtat tillbaka till fastighetsförvaltning, efter uppemot fem lärorika år i energibranschen. Därför är jag extra stolt över att få göra det hos just Riksbyggen, som har ett starkt varumärke och med värderingar som känns rätt i magen, säger Maria Söderberg.

Som marknadsområdeschef blir Söderberg ansvarig för en organisation med cirka 130 personer. Marknadsområde Stockholm innefattar hela länet med flera lokalkontor och är ett av landets största marknadsområden inom Riksbyggen. Kunderna består av både bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare.

– Det faktum att Riksbyggen har en tydlig strategi för digitalisering och automation, gör att Riksbyggen har goda förutsättningar att stå starka i dagens och framtidens nya arbetssätt inom fastighetsförvaltning. Det ser jag fram emot att vara en del av, berättar Söderberg.

Maria Söderberg är 53 år, har en examen i företagsekonomi från Södertörns högskola och har tidigare bland annat varit affärsområdeschef för Fastighetsdrift på HSB och chef för Tjänster & Tjänsteutveckling hos Stockholm Exergi.

– Jag är mycket tacksam för förtroendet att få utveckla fastighetsförvaltningen i Stockholm. Marknadsområdet här har stor potential. Tillsammans med blivande kollegor och Riksbyggens kunder, hoppas jag bidra med mitt driv och min erfarenhet från verksamhetsutveckling för att realisera den potentialen, säger Maria.

Spara den här artikeln

Missa inget! Prenumerera gratis på nyhetsbrevet

Prenumerera på Branschaktuellt’s nyhetsbrev – det är helt kostnadsfritt!