Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Allt fler fastighetsägare väljer att outsourca hanteringen av felanmälningar, vilket både frigör tid till kärnverksamheten och i många fall även bidrar till en förbättrad servicenivå gentemot de boende. Numera finns det aktörer som tar ett helhetsansvar för hela flödet, från felanmälan till uppföljning. På Fastighetsmässan Syd medverkar HomeMaker, som utvecklat en helhetslösning för en smidig och effektiv hantering av just felanmälningar från hyresgäster.
–Med vår tjänst HomeMaker Service kan fastighetsägare enkelt överblicka samtliga garantiärenden och felanmälningar, automatisera sina processer, enkelt delegera till rätt utförare och samla all hantering av såväl garantiärenden som felanmälningar i ett system. Det minimerar risken att ärenden faller mellan stolarna. På Fastighetsmässan kommer vi att visa upp vår tjänst och förhoppningsvis även knyta kontakter med fastighetsägare och andra intressenter, säger Marcus Wennerdal, försäljningschef på HomeMaker.
På Fastighetsmässan Syd finns HomeMaker på plats med en egen monter. I montern bredvid står Garantio, ett bolag som adderat en videosamtalstjänst till HomeMakers erbjudande. Det ger hyresgästen möjligheten att genomföra sin felanmälan via video på ett smidigt sätt.
Smidigt flöde hela vägen från felanmälan till uppföljning
Via HomeMaker Studio kan boende även genomföra sin tillvalshantering. Möjligheten att dessutom kunna digitalisera Bobutiken uppskattas av många fastighetsbolag. HomeMaker ingår i teknikkoncernen Hydda, som består av innovativa SaaS-bolag med lösningar för fastighetsbranschen. Koncernens övergripande vision är att tillföra värde och att vara med och driva fastighetsmarknadens digitalisering.
– En faktor som utmärker vår tjänst är att vi tar ett helhetsansvar för hela felanmälansprocessen. Vi har skapat ett smidigt flöde hela vägen från det att felanmälan kommer in till delegering till rätt aktör som kan åtgärda felet och självklart även återkoppling till kunden. Vårt erbjudande ligger helt rätt i tiden, inte minst med tanke på att intresset för att outsourca hanteringen av felanmälningar ökar stadigt, säger Marcus Wennerdal.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2025 | Branschaktuellt Sverige AB