Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Efter hyresavtal med fyra nya butiker i Triangeln utökas utbudet med yoghurtglass, klockor och kosmetika. En alltmer varierad butiksmix ska möta behovet av shopping hos 14 miljoner besökare varje år.
– Siffrorna talar till Triangelns fördel, säger NCC:s projektchef.
Spekulationer i media om att Malmös innerstad inte skulle klara ytterligare en galleria är vilseledande. Trots rådande lågkonjunktur tyder allt på det motsatta enligt NCC:s beräkningar.
– Vi hade aldrig satsat så här stort om vi inte hade gjort läxan. Rädslan för överetablering är naturlig, men helt ogrundad. Förutsättningarna för fortsatt tillväxt i området är tvärtom mycket goda. Siffrorna talar till vår fördel. Triangelns primära upptagningsområde har faktiskt en snabbare tillväxt än Stockholm, säger Ulrika Lindmark, NCC:s projektchef för Triangeln.
Tillväxten beräknas även fortsätta. Under de kommande fem åren beräknas befolkningsökningen ligga på en och en halv procent per år. Enligt NCC:s egna beräkningar kommer 14 miljoner personer handla i Triangeln under ett år.
Ekvationen går ihop tack vare att inpendlingen ökar, att innerstadshandeln växer på bekostnad av externhandeln och att Malmöborna hela tiden ökar sin disponibla inkomst och sin konsumtion i förhållande till inkomsten.
– Triangelns läge är i princip optimalt för att få del av tillväxten. Knutpunkten för buss- och tågtrafik till, från och inom Malmö ligger alldeles intill gallerian. Vi bygger vid en redan etablerad galleria och utökar utbudet i city med sådant som inte funnits tidigare, säger Ulrika Lindmark.
Kundservice: 08 – 400 22 620
Vd: Oscar Lundberg
Chefredaktör: Myrna Whitaker
Ägare: Lundros, ett fristående,
(redaktionellt oberoende bolag)
Org nr: 556856-4594
[email protected]
Copyright 2021 – 2025 | Branschaktuellt Sverige AB